AZ Monica stelt nieuw logo en huisstijl voor

In het nieuwe logo wordt de M van Monica weergegeven in een eigentijdse kleur: vooruitstrevend, toegankelijk en ook professioneel. Het oude logo dateerde van 2008 toen beide campussen als evenwaardige sites werden uitgebouwd. De voorbije twaalf jaar is AZ Monica echter sterk veranderd. Aansluitend op de vernieuwde strategie sinds 2018 – waarbij campus Deurne naar acute campus en campus Antwerpen naar focused clinics evolueert – zal AZ Monica een volledige rebranding doorvoeren.

 

Nieuwe strategie stimuleert groei

Met een stijgend aantal spoedgevallen (in 2019 steeg het aantal t.o.v. 2018 met 5% tot 38.681), meer dan 20.000 meerdaagse ziekenhuisopnames, 40.000 dagopnames en 265.648 consultaties per jaar is AZ Monica een ziekenhuis dat groeit.

De voorbije jaren werd campus Deurne uitgebouwd als hét referentieziekenhuis voor de regio AntwerpenOost (Deurne, Borgerhout, Borsbeek, Wommelgem, …). De bouw van een nieuwe ziekenhuisvleugel tegen 2023 is broodnodig om de stijgende activiteit te kunnen blijven waarmaken.

Campus Antwerpen daarentegen zal meer focussen op weinig risicovolle ingrepen voor de disciplines orthopedie, mond- kaak- en aangezichtschirurgie en pijnbehandeling. In deze medische disciplines heeft AZ Monica de ambitie om tot de top van Europa te behoren. Ook hiervoor zullen we een nieuwe ziekenhuisvleugel bouwen de komende jaren. Daarnaast blijft de campus een afsprakenziekenhuis waar patiënten welkom zijn voor een (vervolg)consultatie voor allerhande medische disciplines. Ook de PAAZ – afdeling en onze gehospitaliseerde en ambulante revalidatiepatiënten blijven in campus Antwerpen omringd met de beste zorgen.

Tot slot, blijven we onze Specialistenpraktijk Blancefloer behouden voor patiënten van Linkeroever en regio Waasland. 

 

Kernwaarden in nieuwe huisstijl

Aansluitend op deze vernieuwde strategie zal AZ Monica een volledige rebranding doorvoeren. Daarbij zijn het logo en de huisstijl geherformuleerd. Nog steeds herkenbaar maar in onze ogen vooruitstrevend, toegankelijk en ook professioneel. Belangrijk is dat de kernwaarden van ons ziekenhuis vertegenwoordigd blijven: Samen op een respectvolle en vriendelijke manier toegankelijke kwaliteitsgeneeskunde en -zorg aanbieden, aldus Geert Smits, afgevaardigd bestuurder van AZ Monica.

 

Brochures, website en andere mediakanalen worden eveneens voorzien van de nieuwe huisstijl. Het oude logo zal het komende jaar verder uit beeld verdwijnen. Met deze rebranding zet AZ Monica resoluut opnieuw een stap vooruit als ziekenhuis dat wil blijven evolueren.

 

Nieuwe vacaturewebsite

De lancering van onze nieuwe huisstijl is in primeur te zien voor onze medewerkers op het personeelsfeest. Zij verdienen alle eer. AZ Monica is één van de grootste werkgevers in de Antwerpse regio met intussen 1.636 medewerkers en artsen. We streven naar een optimaal arbeidsklimaat waar collegialiteit, welzijnsbeleid en veerkracht centraal staan. Tevreden, gemotiveerde medewerkers, daar zet ik me graag elke dag voor in, aldus Ann Slaets, personeelsdirecteur AZ Monica. Bij onze rebranding hoort ook een nieuwe vacaturewebsite (https.jobs.azmonica.be). Die zal eind februari gelanceerd worden. Het aantrekken van de juiste medewerkers blijft in de zorgsector een topprioriteit, ook in AZ Monica. 

 



Auteur: Lieve Dierickx
Laatste aanpassing: 1/02/2020